torsdag 22 oktober 2009

SLARVMAJA

Noga med andra och annat, men slarvig med mig själv. Sömn, kost och motion är väldigt viktiga saker och tyvärr något som blivit kraftigt eftersatt här. Har inte sovit många hela nätter det senaste året, och är konstant trött. Måste ta tag i det och se till att få sova! Äter gör jag men har säkert näringsbrist ändå, pga VAD jag äter. Sömnbrist + näringsbrist är ingen vidare kombination! Måste ta tag i den biten också och se till att börja äta sånt som kroppen behöver. Motion får jag en del genom att springa efter tre små pojkar, städa, tvätta, bädda, plocka och allt sånt man måste göra, samt av de promenader som blir av, men det är inte tillräckligt. Måste ta tag i den biten också! Få mer rutin på att röra på mig regelbundet. Sömnbrist + näringsbrist + brist på motion = en ganska dåligt fungerande mamma (fru, dotter, vän...). Nej, nu får det bli annat! Skärpning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar