torsdag 22 oktober 2009

FARBROR POLISEN

Nu ni, ska ni få höra. Här sitter jag, tidigt på morgonen, och pysslar lite med datorn i godan ro. Har inte ens hunnit få på mig ett par brallor och det är fortfarande ganska mörkt ute. Då ser jag plötsligt att en man kommer gåendes ner för vår infart. En hund har han med sig också. Först när jag ser att en tjej kommer tätt efter dem, ser jag att det är två poliser med en polishund. Det tog väl ca två och en halv sekund innan jag skuttat i ett par byxor och kutat till dörren. Första tanken var att de var ute och letade efter någon, och att de kanske skulle knacka på och fråga om jag sett något. Det gjorde de inte. De fortsatte förbi vår dörr och gick över vår grusplan och runt rosenhäcken in på grannens tomt. Jag tänkte att jag måste höra om det hänt något, men när jag fått på mig skorna hade poliserna kommit så långt in på grannens tomt att jag hade fått ropa om de skulle höra mig. Jag tog istället soppåsen och gick upp till soptunnan. Då såg jag att det stod två polisbilar där uppe. Tre eller fyra uniformerade poliser och en hund smög runt på granntomten och kikade in genom fönstren. Gissa hur nyfiken man blir!? Ganska mycket!! Gick in igen och kollade lite diskret i fönstren. Då börjar två av poliserna att spärra av alla dörrar till huset med blå-vit-randig tejp. Nu började det kännas väldigt mycket "Beck", så jag gick ut igen för att fråga vad som var på gång. Innan jag och Joel fått på oss jackor och skor så åkte den ena polisbilen. Den andra åkte när vi kom upp till vägen. De två poliserna bara hejade lite fint på oss. De kom alltså hit tidigt tidigt i dag, gick in via vår nerfart, in på grannens tomt där de smög runt och sen spärrade de av dörrarna och åkte härifrån. Nicke Nyfiken har aldrig varit lika nyfiken som jag är nu!! Vad sjutton kan ha hänt!? Nu är det lugna gatan igen och inte en bil har synts till, men avspärrningarna sitter kvar för dörrarna. Ja, så såg min morgon ut...

1 kommentar:

  1. Ojoj- låter väldigt spännande/läskigt det där. Lite märkliga poliser ändå som hejar glatt som om du borde tycka det är helt i sin ordning att de spärrar av grannens hus... "bry er inte om att förklara - här spärras det av hus varje torsdag...". Hoppas att allt är bra med er alla - jag jobbar för fullt och hinner som vanligt knappt med ngnting - men jag tänker på dig och läser din blogg flitigt! kram k

    SvaraRadera