söndag 11 oktober 2009

BACK TO WORK

Min mammaledighet började för över ett år sedan, och i lördags var det dags att göra lite come back på jobbet. Det fattades folk och jag tyckte det kunde vara bra att smyga igång lite lätt med ett helgpass. Tänk att det är ungefär samma sak som att cykla... Har man en gång lärt sig så sitter det där bak i ryggmärgen någonstans. Det rullade på som vanligt och det kändes inte som om jag varit där ifrån så länge.
På väg upp i hissen med dagens prover i lådan, som ska flyttas från en kyl till en annan. Landstingets mode måste snart någon göra något åt!!! Den där vita pyjamasen är inte så vidare trendig.

Här är mitt lilla kryp-in där jag huserar när jag jobbar helg. Ett pytte-rum som bara rymmer det viktigaste. Här inne ringer jag upp mina patienter och jobbar med datorn.


2 kommentarer:

  1. Åh den dräkten känner man igen!=) Vilken avd. jobbar du på?

    SvaraRadera
  2. Jobbar på gynmottagningen/gynakuten. Du håller till någonstans på 70 vá??

    SvaraRadera