tisdag 3 mars 2015

MISSARNA

De här tre är bara så underbara. Mina missar...Tiger, Molly och Tyson. Vilka personligheter de är. Så olika och helt unika.
 
Tiger är lite långsam och tar livet med ro. Han är en väldigt försiktig herre som inte gärna kommer fram till vem som helst. Men när han väl kommer, och har accepterat dig, är han den gosigaste du kan tänka dig. Honom kan man sitta och klappa och klia hur länge som helst...eller tills han blir hungrig, för han gillar mat. Dessutom har Tiger den sötaste lilla hakan jag någonsin sett...EVER!! Han sover gärna i min säng och då helst i mitt knäveck, så jag inte kan flytta mig alls. Han spinner och kloar (trampar med tassarna och tar tag försiktigt med klorna) av njutning så fort man tar i honom.
 
Molly är en dam med integritet. Det är under hennes värdighet att bli upplyft och runtkånkad. Då spretar hon med benen åt alla håll, protesterar och tittar på en som om man förnärmat henne på riktigt. Nej, hon kommer när hon själv vill ha närhet, på sina villkor. Hon föredrar matte och minsta lillhussen om hon får välja. Hon kommer gärna till mig när jag sitter i min fåtölj. Då lägger hon sig bakom mig på ryggstödet och borrar gärna in nosen i mitt hår. På natten föredrar hon att hoppa upp i våningssängen och sova där uppe hos Joel. Hon är en riktig finsmakare och äter verkligen inte vad som helst. Under den fina ytan finns dock en liten buskisse som snor mattes sminkborstar och far runt med som en liten toka.
 
Tyson är lillkatten som är allas bebis. Han finner sig i det mesta och störtskön. Han är född och uppvuxen i ett stall, så självklart tar han gärna chansen att krypa in i någon av kaninburarna och kurar ihop sig i halmen. När Tyson var liten kattunge och kom till oss, hade jag nyligen hämtat hem en liten dvärgvädurskanin som heter Skrutt. De två fann varandra och är riktiga kompisar. De ligger gärna och myser i Skrutts bur, och Tyson tvättar Skrutts långa öron. Små gospluttar!
Tyson är full med bus och har massor med energi. Han brukar kunna få med sig Tiger i lekarna, men Molly tycker det där bara är trams och fräser ifrån när Tyson vill leka.
Tyson är blandras och är 50% Norsk Skogskatt. Han har ingen lång päls men däremot har han världens gulligaste små tofsar på öronen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar